Reklama w mediach potrafi być bardzo efektywna, jednak źle zaplanowana potrafi przynieść wielkie szkody. Pewna firma produkcyjna zatrudniła nową firmę marketingową ze stolicy. Zapłaciła im bardzo dużą kwotę zaliczki i przez trzy kolejne miesiące specjaliści od marketingu tworzyli dla swojego klienta profesjonalną wizję reklamy. Po upłynięciu tych trzech miesięcy doszło do spotkania zarządu firmy produkcyjnej z trzema przedstawicielami studia reklamowego. Pomysły, które przedstawili członkom rady nadzorczej niebywale ich zdumiały i w pierwszym momencie wręcz wywołały oburzenie. Jednak specjaliści od marketingu szybko uspokoili swoich klientów, przyznając ze reklama rzeczywiście jest nieco ryzykowna ale tego typu rozwiązania są właśnie w tym momencie najbardziej efektywne. Zarząd długo obradował ale w końcu przyznał, że pomysł ma coś w sobie i postanowił zaryzykować i wypuścić reklamę na światło dzienne. Pech chciał, że zbiegło się to z nieciekawymi wydarzeniami politycznymi co spowodowało, że treści zawarte w reklamie mocno uderzały do panującej sytuacji w kraju i nie były pozytywnie przyjmowane. Firma produkcyjna musiała wystosować odpowiednie przeprosiny do społeczeństw i jeszcze długo przepraszać za swoje ‘grzechy’. Tak więc reklama w tym przypadku nie przyniosła oczekiwanego skutku ani klientowi ani osobom, które ją wymyśliły (studio reklamowe musiał wypłacić odszkodowanie swojemu klientowi).
Written on January 11th, 2014 by admin
Jak czasem można sobie zaszkodzić
