Kaizen

Kaizen

Kaizen w biznesie szansą dla polskich firm

Z czym kojarzy się przeciętnemu człowiekowi Japonia? Pewnie, gdyby zapytać o to przypadkowo spotkanych ludzi na ulicy wśród odpowiedzi pojawiłyby się takie pojęcia jak: kwitnąca wiśnia, samuraje, gry wideo, sake czy elektronika. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że właśnie na dalekim Wschodzie powstała koncepcja Kaizen, czyli m. in. dążenie do samodoskonalenia w pracy. To typowo japońska filozofia łączenia dużej efektywności ze skromnością i pokorą. Nieważne jak małe kroczki wykonujemy, ważne że w tym samym kierunku nieustannie kierując się naprzód. Właśnie Kaizen w biznesie pozwoliło rozwinąć się małym firmom w wielkie molochy, czego najbardziej znanym przykładem jest chyba Toyota. Zaletą tej koncepcji jest jej uniwersalność – można ją stosować w zwykłych zakładach produkcyjnych czy wielkich biurach obracających kapitałem. Trzeba tylko mieć na uwadze, by wszyscy pracownicy przyswoili sobie proste zasady i codziennie wdrażali je w życie. W tym właśnie szansa dla polskich firm i przedsiębiorstw, by konkurować z zagranicznymi spółkami. Konsekwentne trzymanie się wytycznych i dążenie do celu w szerszej perspektywie może dać więcej korzyści niż przełomowe działania raz na jakiś czas.

[Total: 1    Average: 5/5]

Comments

comments

You can leave a response, or trackback from your own site.