Kilka słów, jak stworzyć strategie marketingową

Aby reklama w mediach była udana potrzebna jest przede wszystkim bardzo dobrze stworzona strategia marketingowa. Jest to bardzo potężne narzędzie w rękach specjalisty od marketingu, a w sumie jak to zwykle bywa, grupy specjalistów. Strategia marketingowa pozwala określić po kolei wszystkie stopnie jakie należy wykonać aby nasz cel marketingowy (ustalony wcześniej) mógł zostać zrealizowany. Przy tworzeniu strategii bardzo pomocna jest metoda SWOT, jest bardzo prosta i szybka metoda pozwalając na sprawne zanalizowanie wszystkich szans i zagrożeń jakie są wokół naszej firmy. Niestety analiza SWOT jest przez wielu marketingowców, niesłusznie, uznawana za zbyt przestarzałą i nieefektywną, dlatego nie korzystają z niej tak często jak powinni, popełniając tym samym błąd. SWOT przynosi bowiem naprawdę dobre efekty i jest bardzo tania. Przy tworzeniu strategii marketingowej ważne są też badania rynku, które pozwalają na zbadanie rynku, dowiedzeniu się czego tak naprawdę klienci oczekują od firmy z tego sektora produktów. Oczywiście jeśli firma jest niewielka nie stać jej na duże badanie szerokiej liczby osób, jednak już niewielka grupa ludzi pozwala na rozeznanie się w rynku. Jak widać stworzenie strategii marketingowej nie jest tak prostą czynnością i składa się na nią kilka składowych, jednak jeśli nasza reklama w mediach ma być skuteczna warto zainwestować w nią większość dostępnych nam środków.

[Total: 0    Average: 0/5]

Comments

comments

Both comments and pings are currently closed.