Wspieranie małych i średnich przedsiębiorstwach

Dla przeciętnego banku komercyjnego nie ma znaczenia, kto jest posiadaczem danego konta, ale bardzo ważne jest, aby liczba ta w miarę regularnie rosła. Często więc wiele milionów inwestują banki w szeroko zakrojoną akcję marketingową mającą na celu przyciągnąć klientów i przekonać ich do otwarcia sobie konta w ich placówkach. Koszty takich reklam nie mają znaczenia, jeśli potencjalnie uzyskać można dwieście tysięcy nowych kont indywidualnych. Ale dużo lepiej mają się banki, które wcale nie muszą zabiegać o klientów indywidualnych, którzy często zawierają umowy na konto jedynie po to, aby skorzystać z kart debetowych, kredytowych czy innych niepewnych usług bankowych. Istnieje taka grupa banków, która adresuje swoje produkty od zawsze tylko i wyłącznie do przedsiębiorców, małych i średnich firm. Inwestycyjne banki adresujące swoje produkty do wielkich graczy giełdowych to jeszcze inna półka. Ale banki wspierające przede wszystkim tych początkujących i szykujących się do ekspansji przedsiębiorców są bardzo ważnym elementem całej gospodarki. Ich umiejętność odsiewania wyjątkowo złych wnioskodawców i wspierania potężnymi pożyczkami tych najbardziej obiecujących to gwarant innowacyjności gospodarki, jakiej nawet państwo przy całych swoich chęciach nie byłoby w stanie zapewnić małym i średnim firmom.

Both comments and pings are currently closed.