Jak w każdej dziedzinie życia, początki nowej firmy zawsze są najtrudniejsze. Tym bardziej, jeśli jest to pierwsza taka inicjatywa w życiu. Obawy dotyczą wówczas wszystkiego, począwszy od samego pomysłu i profilu działalności firmy, przez środki na jej finansowanie po obawy o wielkość sprzedaży i opinie klientów. Najważniejsze by chęć prowadzenia nowej firmy była szczera a nie nastawiona wyłącznie na zyski. Bowiem tylko robienie tego na czym się człowiek zna a jeszcze lepiej jeśli to lubi daje szanse na realny sukces. Sprawa ta ma znaczenie tym bardziej, jeśli dotyczy kontaktów bezpośrednich z klientami, którzy szybko wyczują fałsz i obłudę. Zatem jeśli jesteśmy pewni, że chcemy cos robić i mamy na to pieniądze trzeba udać się do właściwego Urzędu miasta lub gminy i zarejestrować działalność. Trzeba również zgłosić się do Głównego Urzędu Statystycznego po numer REGON, który nadawany jest każdemu przedsiębiorcy. Pozostaje jeszcze zgłoszenie do Urzędu Skarbowego między innymi w celu określenia formy rozliczeń i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych by złożyć deklarację do obowiązkowego ubezpieczenia społecznego. Ponadto jeśli zamierzamy zatrudniać pracowników trzeba zgłosić do Powiatowego Urzędy pracy oraz Sanepidu. Pozostaje jeszcze założyć konto w banku, zadbać chociaż o podstawową formę reklamy w postaci wizytówek i można pracować jako szef.